Indsamling 20182018-10-04T08:50:01+00:00

RESULTATET FOR IU's INDSAMLINGSEVENT 2018

0 Kroner
Indsamlet beløb - Halvdelen går til Israelsmissionens Unges arbejde i Danmark
0 Kroner
De ansatte vandt eventet og sikrede dermed 4.428 kroner til FCSI - Studenterarbejdet i Israel.
0 Kroner
Bestyrelsesholdet tog en flot andenplads til eventet og sikrede dermed 2.657 kroner til Musalaha's arbejde.
0 Kroner
Lokalgrupperne kæmpede bragt og sikrede 1.771 kroner til Shevet Achim.

Sådan blev pengene fordelt i procenter på baggrund af resultatet ved indsamlingseventet

Israelsmissionens Unges indsamlingsevent 2018

Her på siden kan du læse alt hvad du har brug for at vide om IU's indsamlingsevent 2018. Hvis du (mod forventning) ikke finder svar på dit spørgsmål, så er du velkommen til at kontakte Kent på kent@israel.dk.

Indsamlingseventet – forklaret: Israelsmissionens Unges (IU) indsamlingsevent ligner formentlig ikke de indsamlingsevent som du kender – så begynd med at glemme dem.

IU’s indsamlingsevent samler både ind til nogle af vores samarbejdspartnere i Israel og IU’s arbejde i det hele taget. Indsamlingen forgår inden eventet, hvor der gives faste beløb (altså ikke noget x antal kroner per omgang) til at af de tre hold, der har hver deres sag. Gaverne skal sendes vha, MobilePay til 49123 og skriv i kommentarfeltet farven på det hold du vil støtte. Du kan også tilføje dit navn og din adresse hvis du ønsker fradrag for gaven.

De tre hold er:
1: Lokalgrupperne er ført an af Anna Christensen fra IU Aarhus, og de samler ind til Shevet Achim, der redder børn med hjertefejl fra blandt andet Gaza, Syrien og Irak. Du kan læse en dugfrisk artikel om deres arbejde og familien Stoltenberg Iversen, som er rejst til Tel Aviv for at hjælpe dem, ved at trykke her.
2: IU’s bestyrelse er ført an af formand David Ingemansen, og de samler ind til forsoningsarbejdet Musalaha, der arbejder med at skabe dialog og forsoning mellem messianske jøder og kristne palæstinensere. Du kan læse om en del af deres arbejde og tilgang til forsoning ved at trykke her.
3: De ansatte er ført an af volontørkoordinator Christian Vestergaard, og de samler ind til studenterarbejdet i Israel, som rækker ud til studerende – både arabiske, hebraiske og internationale. Du kan læse om deres arbejde ved at trykke her.

Til selve eventet, der bliver afholdt d. 29. september om eftermiddag som en del af IU-dagen (tryk her for at læse mere), vil de tre hold dyste mod hinanden i en række alsidige seervenlige konkurrencer. De penge som er blevet indsamlet forud for eventet kan under konkurrencerne blive “brugt” til at give sit hold fordele eller de andre hold ulemper. Hver konkurrence vil give et antal point til 1. pladsen og 2. pladsen, og den samlede vinder er det hold med flest point.

De indsamlede gaver vil derefter blive fordelt til de tre organisationer alt efter hvilket hold der vandt eventet. Det vindende holds organisation vil få 25%, anden pladsen vil få 15% og tredjepladsen vil få 10%. Ved uafgjort vinder det hold som før eventet havde indsamlet flest penge. De resterende 50% af pengene går til Israelsmissionens Unges arbejde.

Herunder kan du se de tre hold læse hvordan du støtter DIT hold!